Youtube Kanalım

30 Nisan 2014 Çarşamba

SÜT REÇELİ




MALZEMELER
1 litre süt
1 subardağı şeker
1 çaykaşığı kaşığı karbonat

TARİF
Derince bir tencereye sütümüzü dökelim . Sütün içine şeker ilave edelim . Şeker eriyene kadar karıştırıp kaynamaya başladığında , altını kısıp karbonatı ilave edelim . Karbonatı ilave ettiğimizde sütümüz çok fazla kabarabilir . Aman dikkat edelim . 10 dakika boyunca karıştıralım ve başından ayrılmayalım . Kısık ateşte sütümüz yoğun bir kıvam alana kadar ara ara karıştıralım . Sütümüz kaynadıkça rengi koyulaşıp muhallebi kıvamı alana kadar pişirelim .  Ocağımızın altını kapatıp dinlenmeye bırakalım . Soğuduğunda  kıvam alacaktır daha fazla tutarsak ocakta rengi kararıp katılaşacaktır . Benim süt reçelim 40 dakikada pişti  hazır  oldu . Ben geceden yapıp tencerede soğuttum , sabah erkenden cam kavanoza aldım ve buzdolabına kaldırdım

NOT :
1 litre sütten aşağı yukarı süt reçelimiz 250 gr kalıyor .
Süt reçelimizi sabah kahvaltılarda veya kek , kurabiye vs.. kullanabiliriz .
Tercih size kalmış .

AFİYET OLSUNN
























5 yorum :

  1. Canim bayadir duyuyorum bunu en kisa zamanda denicem :) Eline saglik...

    YanıtlaSil
  2. Bence güzel ve hafif bi tatlı veya reçel ne için kullanıyosan yakışıyor 😃

    YanıtlaSil
  3. bunu çok iyi bilen birisi olarak malesef görüntüsünden anlaşılıyor ki süt reçelinin kesildiği bariz belli oluyor.Sanırım ilk yapışınız.Genelde ilk seferlerde olur böyle aksilikler.Normalde pütürlü değil pürüzsüz olmalıydı.Bi yerde bişeyleri yanlış yaptığınız için böyle olmuş.Bence denemeye devam edin.

    YanıtlaSil
  4. Süt reçelini çok merak ediyorum. Hiç yapmamıştım. Bu tarif vesile olacak..  Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil