Youtube Kanalım

23 Eylül 2014 Salı

KIRMIZI LAHANA TURŞUSU

MALZEMELER

Bir küçük boy kırmızı lahana ( mor lahana )
3 diş sarımsak 
3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 çaykaşığı limon tuzu
1 çaykaşığı tuz

TARİF

Kırmızı lahanayı dışını yıkadıktan sonra bir kat kabuğunu atalım. İkiye keserek ince bir şekilde dograyalım. Ben patates soyacağı ile yaptım daha kolay oldu. Önemli olan ince doğranmış olmasıdır.
Doğradıktan sonra, bir kabın içinde limon tuzu ile iyice ovalıyalım ezilsin, bu işlem incelmesi için solması içindir


 Ve sarımsağı tuzu sıvıyağı katarak karıştıralım, iyice harmanlayalım. 


Daha sonra cam kavanoza koyarak buzdolabında saklayalım, salatanızın üzerine kışlık salatalarda, kıvırcık ve havuçlu salatalarda kullanalım. İstediğiniz ölçüde salata üzerine ilave edebilirsiniz 1 hafta 10 içinde tüketirseniz daha iyi olur zaman çok geçtikçe ekşime yapabiliyor ben taze taze yapıyorum 1 hafta da tüketiyoruz. Ayrıca sade olarak da  kahvaltılarda yiyebilirsiniz...


  NOT ; Eger ekşime olursa zaman geçtikten sonra kavanozun dibinde bazen kalıyor ya sonu ben onu iyice yıkayıp sıkıp elimle salatanın üzerine kullanıyorum hiç belli olmuyor...

                  AFİYET OLSUN...

8 yorum :

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Tşk ederim annenize slmlar şüheda hanım sevgilerr...

    YanıtlaSil
  3. Aynen senin yaptıgın gibi yapıyorum Enfeess::))Hatta kısa zamanda yapım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun morlu mutfak özellikle kışın salatalarda harika oluyor tşk ederim sevgiler..

      Sil
  4. HerRenkcom Mutfağı:
    Şimdi tam da mevsimi bunu yapmanın. Özellikle et yemeklerinin yanına harika olur. Ellerine sağlık Vildan :)

    YanıtlaSil
  5. Evet ben et yemedigim için salatalarda kullanıyorum fakat et yemeklerinin yanında da iyi gider birde acı biber eşliginde tşk ederim herrenkcom mutfagı

    YanıtlaSil
  6. Çok severim kırmızı lahanayı... Salatalara da çokça kullanırım. Turşusu da nefis görünüyor. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. ENNN Bİ SEVDİĞİM :) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil